Turizam info

Boje 2020. za interijere turističkih objekata

Krajem godine svjetske kuće i kompanije koje se bave proizvodnjom boja ili dizajnom objavljuju svoju boju godine. Većina dizajnera te boje koristi za interijere, a ako razmišljate o preuređenju svojih objekata, evo što je in

Boje igraju značajnu ulogu u interijerima. Osim što će neka boja u potpunosti transformirati pojedini prostor, utjecat će na raspoloženje ili opći dojam koji osobe u nekom prostoru osjećaju. Kreativnim korištenjem boja prostor može izgledati veći ili manji nego što zaista jest.

Klasična plava je zahvalna boja koja se može dobro kombinirati uz boje koje su bile in prethodnih godina, iako dobro funkcionira i ako se koristi sama u prostoru

U proteklom desetljeću korištenje boja u dizajnu interijera zaživjelo je više nego ikada prije, a naročito se to odnosi na restorane i hotele. Vodeće kompanije koje se bave proizvodnjom boja ili tehnikalijama vezanim za iste tako već godinama objavljuju svoje boje koje će obilježiti godinu. Neki od njih su primjerice Pantone, američki lider u proizvodnji boja ili pak Sherwin-Williams, koji upravo kroz svoje “boje godine” najviše utječu na ono što će zaživjeti u interijerima. No, odakle ovi trendovi dolaze i tko odlučuje o njima?

Najveći utjecaj na to zapravo ima moda, odnosno boje i materijali koji se koriste u modnoj industriji te se kao takvi reflektiraju na dizajn u cijelosti. Jedno od najvažnijih mjesta gdje nastaju trendovi je milanski tjedan dizajna, koji je i ove godine pokazao ne samo boje, već i materijale koji će se u dizajnu interijera koristiti u 2020. godini.

Što se dekora za interijere u turističkoj industriji tiče, prevladavaju zlatni detalji visokog sjaja tzv. Golden Metallics i gotovo su obavezne za hotele visokih kategorija koji dizajnom žele pokazati da idu ukorak s vremenom. Cilj je u prostoru postići eleganciju, sofisticiranost i dozu glamura, odnosno maksimalizam koji će od 2020. nadalje biti poželjan.

Uređenje prostora više nije minimalističko, već ga obilježava maksimalizam, naročito u detaljima koji su zlatni, materijali su teži poput baršuna, s naglašenim uzorcima

Za razliku od do sada aktualnog “manje je više”, sada idemo prema: “više je bolje”! U prostorima se jako koriste i teksture, naročito na tapetama koje trebaju imati zaokružene uzorke. No, osim visokog sjaja i glamura, valja postići i osjećaj wellbeinga pa se u tu svrhu kombiniraju nježnije, tople boje – od maslinasto zelene i nježne roza pa do bež i svjetlo smeđe. Oblici namještaja više nisu pravilni i tehnički, već okrugli, zakrivljeni, a namještaj je od toplih, ugodnih materijala.

Klasična plava
Boja godine. Odabrana jer je to boja koja je bezvremenska i dobro se kombinira s koraljno crvenom koja je bila Pantone boja za 2019. ili bojom šampanjca. Koristi se kada želite da se gosti u nekom prostoru osjećaju ugodno i dobrodošlo.

Šampanjska
Jedna od boja koje se najviše preporučuju. Zamijenit će sive nijanse koje su prevladavale u posljednjih nekoliko godina. Prirodan bež ton ove boje će dati dojam topline u prostoru i smirujući efekt. Može se kombinirati s debljim materijalima naglašenijih tekstura, a ako od prije u prostoru imate sive detalje, oni će se odlično nadopuniti.

Svjetlo ružičasta
Preporučuje se kombinirati je s maslinasto zelenom. Alternativa je bež ili bijeloj boji, može se koristiti u zajedničkim prostorima, sobama, a za restorane se preporučuje stolno posuđe u ovoj boji.

Limun žuta
Potiče optimizam i sreću. Prostorije u kojima se koristi izgledat će veće, ali ako je dominantna onda može postići i kontraefekt.

Maslinasto zelena
Bila je jedna od trendi boja u 2019., no u 2020. bi je trebalo koristiti još više. Asocira na prirodu pa potiče opuštanje i može se koristiti i u unutrašnjim i vanjskim prostorima. 

Tekst “Boje 2020.” je objavljen u časopisu Turizam info broj 80, zima 2019.

POKRENI PRETPLATU