Turizam info

Wellness novog doba

Da bi bio dobar za goste i profitabilan za hotel, wellness treba ponudom i konceptom slijediti nekoliko bitnih koraka. Hrvatski hoteli sve ozbiljnije prate svjetske wellness trendove, a dobar su primjer neki od hotela otvoreni u posljednjih godinu dana.

Moderan ritam i navike jednostavno traže poboljšanje kvalitete života, pa su i današnji gosti u konstantnoj potrazi za sadržajima kojima će dostići željeni odmor, mir, opuštanje, brigu za sebe i svoje zdravlje

Spa i wellness postaje sve jači adut hospitality ponude. Zdravlje i sve povezano s njime kroz sljedeće tri godine bit će razlogom putovanja za čak 88% putnika, na barem jednom od njihova tri kraća ili duža putovanja koja si priušte tijekom godine. Podaci su to koje u posljednjih godinu dana nailazimo u svakom bitnom predviđanju trendova.

Projekt i marketing

U Hrvatskoj je u posljednjih godinu dana novootvoreno ili rekonstruirano više od 40 hotela. Sve više investitora i hotelijera prepoznaje vrijednosti kvalitetnih wellness i spa sadržaja, te ih ozbiljno pozicioniraju u svojoj ponudi. Grand Park Hotel u Rovinju, Ikador u Iki kraj Opatije, dubrovački Bellevue samo su neki od primjera koji su značajan naglasak stavili na svoje spa i wellness centre. Sa stručnjacima koji su radili neke od ovih projekata, porazgovarali smo o najvažnijim elementima u njihovu uređenju.

Sve češće hotelijeri se opredjeljuju za pozicioniranje wellnessa na atraktivnijim, višim katovima unutar zgrade i to već dosta govori o tome da smo wellness počeli ozbiljnije shvaćati. Do prije svega pet ili deset godina wellness je bio sadržaj koji se dodavao u hotele jer ga se je “moralo imati”, danas je to ipak sadržaj koji prodaje hotel puno duže od same ljetne sezone. 

– Danijela Kudoić Marić, direktorica tvrtke za projektiranje i opremanje wellnessa SPA2O Design.

Odličan je primjer hotel Ikador u Iki. Boutique hotel sa samo 14 soba, čitav je treći kat posvetio wellnessu. S pogledom na Kvarner, wellness ima Zero body terapije, saune, slanu sobu, hidromasažni bazen, teretanu, a masaže i tretmani lica i tijela inspirirani su vodom, kristalima, zlatom i jantarom. To su tzv. signature tretmani koji su za dobar storytelling iskoristili lokalnu legendu o božici vode Iki.

Razgovarajući s arhitektima, projektantima i konzultantima čiji je fokus na wellness i spa centrima, jedna se činjenica nameće u svakom razgovoru: wellness struku treba uključiti u ranim fazama planiranja hotela i hotelskih sadržaja kako bi on u konačnici zadovoljio i potrebe tržišta i potrebe investitora. 

U cijelu priču od ranih faza mora biti uključen i marketing, kako bi se unaprijed definirala strategija prodaje i kako će se privući goste. Također, se preporučuje jasno određivanje ciljane skupine gostiju i tek onda koncipiranje spa i wellness sadržaja.

– pojasnila je Sandra Skoblar, spa i wellness konzultant i tehnolog iz Veda centra.

Svaki projekt počinje sa studijom, a spa i wellness centri nisu iznimka. U prvom redu treba istražiti tržište, mora se stvoriti jasna slika o tome tko su ciljani gosti, koji su njihovi interesi, kao i interesi investitora. Prirodni resursi samog okruženja i regije igraju vrlo važnu ulogu. Kad se ti dijelovi istraže i definiraju, razmišlja se o tome tko će tu ponudu odraditi, odnosno o personalu i njihovoj edukaciji.

Spa će biti veliki dobitak za objekt, kada ga se pravilno promovira. To je segment s najvećim troškovima projektiranja, upravljanja i izgradnje unutar hotela, stoga ga treba staviti u centar promocijske i prodajne strategije. Vrlo je važno i da je spa pravilno dimenzioniran, prikladan za objekt u kojem se nalazi da se može postignuti njegov maksimalni potencijal.

– rekao nam je Alberto Apostoli, jedan od vodećih svjetskih spa arhitekata.

Kako kaže, zadatak takve studije jest da wellness centar “dobije svoje ime i prezime”, odnosno da se definiraju sadržaji i model wellnessa – hoće li to biti business spa, pampering spa, kids spa ili nešto četvrto. Wellness je jedan od onih sadržaja koji se ne mogu generalizirati, jer ne postoji jedinstveni spa i wellness koji bi odgovarao poslovnom hotelu, hotelu za parove i hotelu za obitelji.

Produženje sezone

Dobar primjer spa centra čvrsto integriranog u hotelske sadržaje je novootvoreni Grand Park hotel u Rovinju. Njegov Albaro Wellness & Spa prostire se na više od 3800 kvadrata, i najveći je takav u Istri. Pomno osmišljen interijer i sadržaji donijeli su mu mjesto na naslovnici vodećeg časopisa za spa i wellness u Europi, European spa magazine. To je ujedno i prvi put da se neki hrvatski hotel našao na naslovnici ovog časopisa. 

Grand Hotel Park u Rovinju odličan je primjer tematskih tretmana baziranih na elementima okruženja. To su masaža veslom batane, tipične rovinjske vrste barke ili jedinstvene terapije inspirirane istarskim rakijama.

Proteže se preko dvije etaže hotela u unutarnjem i vanjskom prostoru s tri vanjska bazena na samom vrhu hotela. Tu su tri saune, dvije parne prostorije s raznim temperaturama i posebnim aromatičnim programima, dva manja hladna bazena kako bi se zaokružio termalni ciklus, rekli su nam u Maistri dodajući kako je zaposleno 14 djelatnika.

U Grand Park Hotelu u ponudi su spa tretmani u koje su ukomponirani svježe pripremljeni lokalni sastojci, ljekovito bilje s područja Istre, glina, more i morske trave. Upravo je takva ponuda interesantna suvremenom wellness gostu – ono autohtono, prožeto lokalnim. 

Dobar primjer kako i u manjim objektima wellness može biti značajan faktor za produženje turističke sezone je Villa Rova u Malinskoj na otoku Krku. Vlasnici, obitelj Krnčević, hotelijerstvom se bave pune 23 godine, a u posljednjem projektu renovacije iz 2015. godine, villa je uz osam dodatnih soba dobila i wellness centar. 

U Villi Rova sezona se produžila na svibanj i listopad, a uspoređujući 2014. godinu, prije renovacije, s 2018., imaju 120% veći brutto promet

– Mali smo obiteljski hotel i u početku nismo bili sigurni je li dvjestotinjak kvadrata dovoljno da bismo gostima ponudili kvalitetan wellness, pa smo od samog početka angažirali wellness konzultanticu da nam pomogne s konceptom i realizacijom. Imamo parnu kupelj i finsku saunu, unutarnji jacuzzi i kneipp sadržaje u jednom prostoru, drugi je rezerviran za sobu za masažu, tretmane, kozmetičke sadržaje, mali fitness s osnovnom kardio ponudom, te sobu za opuštanje. U konačnici, sve je to rezultiralo boljom popunjenošću – zadovoljan je Ivica Krnčević, vlasnik Hotela Vila Rova. 

U wellness sadržaje ubrajamo sve ono što će doprinijeti fizičkom ili psihičkom wellbeingu naših gostiju: bazeni, saune, prostori za opuštanje, masaže, fitness sadržaji

No, wellness nije nešto što je nakon inicijalne investicije trajno gotov proizvod. Baš kao i svi ostali segmenti u turizmu, svake mu je godine potrebno barem malo “osvježenje” u vidu nekih novih tretmana ili tek načina na koji se izvode, mogu to biti nove arome ili čak i sadržaji, ako prostor to dopušta.

Trendovi se i u ovom segmentu konstantno mijenjaju, pa ih je potrebno pratiti i biti s njima u toku, kako bi se privuklo nove goste, a onima koji se vraćaju pružilo neki novi doživljaj. Jer to i jest srž suvremenog turizma. 

Tekst “Concierge” objavljen je u časopisu Turizam info broj 79, jesen 2019.

POKRENI PRETPLATU