S udjelom od 23% u ukupnim smještajnim kapacitetima te čak 50% visokokvalitetnih kampova s četiri i pet zvjezdica, hrvatski kampovi bilježe impresivne brojke: 3,4 milijuna dolazaka i 21,2 milijuna noćenja u 2023. godini.
Rekordna sezona i rast kvalitete
Zahvaljujući kontinuiranim ulaganjima i inovativnom pristupu, hrvatski kampovi su u samom vrhu po kvaliteti na Mediteranu. U posljednjih 10 godina zabilježen je porast noćenja od 28,5% te značajno produženje glavne turističke sezone, kao i povećanje interesa za kampiranje na kontinentu.
“Kontinuirano ulaganje u kampove rezultiralo je porastom broja gostiju, ali prostora za rast i dalje ima. I ubuduće ćemo se snažno zalagati za poboljšanje uvjeta rada i konkurentnosti kamping sektora te ulagati u razvoj infrastrukture i atraktivnih sadržaja koji traže naši gosti,” istaknuo je Adriano Palman, direktor Kamping udruženja Hrvatske. Dodao je kako se hrvatski kampovi, prema ocjenama europskih institucija, nalaze u samom vrhu po kvaliteti, odmah iza Nizozemske.
Fokus kongresa: Tehnologija, održivost i tržišni izazovi
Ovogodišnji kongres bio je usmjeren na tehnološke inovacije, uključujući potencijal umjetne inteligencije za unaprjeđenje usluga u kampingu, kao i najnovije trendove u održivom turizmu i zelenim inicijativama. Posebno su istaknuti napori da se kamping učini atraktivnim tijekom cijele godine. Uz to, raspravljalo se o izazovima za 2025. godinu, među kojima su rast cijena, geopolitičke prilike i konkurencija na Mediteranu.
Niels Fasen iz nizozemske kompanije Campingvision istaknuo je važnost pažljivog formiranja cijena i komunikacije prema tržištima. “Nema razloga za brigu za hrvatski turizam i posebice kampove, koji su po smještaju i usluzi među najkvalitetnijima u Europi. No, ako će cijene dodatno rasti, moglo bi biti teže nego lani. Potrebno je više truda za puniti kapacitete, posebice u lipnju i srpnju,” kazao je Fasen. Također je naglasio da bi veći broj kampova trebao razmisliti o povećanju kapaciteta za šatore, što je popularan segment na mnogim europskim tržištima.
Uwe Frers iz njemačkog ADAC-a dodao je kako su njemački kampisti, iako najbrojniji u Europi, sve osjetljiviji na rast cijena. Prema njegovim riječima, mnogi Nijemci smatraju da su cijene u hrvatskim kampovima povećane znatno iznad stope inflacije, što može utjecati na njihov odabir destinacije u korist Italije ili drugih mediteranskih zemalja.
Dodijeljena priznanja najboljim kampovima
Tijekom Kongresa dodijeljena su i priznanja za najbolje kampove u Hrvatskoj. Priznanje za najbolji veliki kamp pripalo je Lopari Camping Resortu na otoku Lošinju, dok je za najbolji mali kamp proglašen Dionis Camping Zaton u mjestu Zaton.
Posebna priznanja za inovativne koncepte pripala su:
- Aminess Style Camping Avalona Resort – za inovativan koncept luksuznog kampa
- Kamp Mon Perin – za inovativan koncept kongresne i wellness ponude
- Polidor Camping Resort – za inovativan koncept energetske učinkovitosti
- Solaris Camping (Valamar d.d.) – za inovativan koncept održivosti i ekologije
- Valamar Camping Istra – za inovativan koncept prezentacije autohtone kulture i običaja
- Kamp Veštar – za inovativan koncept poticanja e-mobilnosti
Trendovi i inovacije u kamping industriji
Kongres je okupio više od 400 predstavnika kamping sektora, a popratila ga je i bogata izložba domaćih i inozemnih proizvođača mobilnih kućica, glamping opreme i prateće infrastrukture. Sudionici su imali priliku razmijeniti iskustva i upoznati se s najnovijim tržišnim trendovima, koji će oblikovati budućnost kamping industrije. Uz pozitivne trendove, paneli su naglasili kako će budući rast ovisiti o kvaliteti usluge, primjeni novih tehnologija te prilagodbi cijenama i očekivanjima gostiju.