fbpx
Turizam info

Riječ urednika – Turizam privatnih kuća

Sjećam se prije dosta godina jednog putovanja u Toscanu. Odsjeli smo u jednom malom gradskom hotelu i već drugi dan shvatili kako je to bila najveća pogreška koju smo učinili.

Obiteljski smještaj, kako se pravilno kaže ili privatni smještaj, kako mu “tepamo”, u Toscani je tada bio na sredini rasta popularnosti i kvalitete, te zapravo najbolja opcija smještaja. Od malih soba u autentičnim seoskim kućama, preko manjih apartmana u vinarijama, pa sve do ekskluzivnih apartmana u vilama ili čitavih vila s bazenom s kojeg je pucao pogled na toskanske vinograde.

Sve je to tada izgledalo onako kako danas izgledaju i najbolje vile u Hrvatskoj, kakvih ima sve više od Istre, Kvarnera, Dalmacije, pa do kontinenta. Prema neslužbenim podacima navodno ih ima i više od nekoliko tisuća. U razgovoru s onima koji su bolje upućeni u smještajne kapacitete (turistički agenti), vrlo brzo dolazimo do zaključka kako se najvjerojatnije radi o brojci od 15.000 kuća za odmor u cijeloj Hrvatskoj.

Prije samo godinu dana, prije korone, svi bismo negodovali oko ove brojke smatrajući kako to nije dobro za hrvatski turizam, koji bi svoju ponudu i priču trebao bazirati prvenstveno na hotelima. Danas je situacija potpuno drukčija. Nije tajna da su upravo ove vile i kuće za odmor spasile hrvatsku turističku sezonu. I sad kad se polagano pripremamo za novu, neizvjesnu 2021. pitanje je da li je to naš adut za turizam u doba krize, no i onda kada krize nema?

Koliko je ovaj segment uspio “pokrpati” situaciju te koliki mu je potencijal potvrđuje i jedna “sitnica” koja se pokazala u razgovoru s nekolicinom turističkih djelatnika: veliki broj vodećih ljudi u velikim i srednjim turističkim tvrtkama, kao i brojni djelatnici i voditelji turističkih zajednica, sve više privatno investira u ovu vrstu objekata te se bavi ovakvim oblikom najma i dodatnog prihoda.

Nije to ništa loše, naprotiv. Za sve one koji misle da znaju, da mogu. Za one koji su se “provlačili” kroz sisteme, a da su pritom pravog gosta vidjeli uglavnom na papiru, a uživo samo na koju sekundu, ovo će biti prilika da im se približe. Da prepoznaju što sve još možemo ponuditi, s čime su gosti zaista zadovoljni. Od kvalitete smještaja, kreveta, madraca i posteljine, pa sve do kvalitete i čistoće ležaljki, suncobrana, ručnika i tuševa kraj bazena. Takvo upoznavanje i zbližavanje s gostima biti će i prilika da bolje prepoznamo i lokalnu gastro ponudu, kao i prodaju lokalnih namirnica, maslinovog ulja, sira i vina.

Vremena su čudna, nova. Što će se zaista dogoditi do ljeta pokazati će vrijeme. Na nama je da se prilagodimo i najbolje iskoristimo ono što imamo. Sve ono što smo pred godinu, dvije vidjeli kao problem razvoja turizma, sada možemo promatrati kao priliku. Priliku koju treba iskoristiti da odradimo sezonu, zaradimo, ali i upoznamo naše goste. Da im budemo domaćini u godini koja će obilježiti jednu potpuno novu eru turizma.

Adriano Požarić
urednik