fbpx
Turizam info

Kome treba slati e-mail newsletter?

Pripremio: Adriano Požarić

Utrošiti sat vremena mjesečno na kratki pregled i čišćenje vaše liste kontakata najbolje je što možete učiniti za vaš marketing. Uzmite si malo vremena, upišite kontakte pravilno i detaljno – ovo će vam donijeti puno koristi, a u konačnici i uštedu.

Ako ste jedni od onih koji nikako da pošalju e-mail newsletter s ponudom vašeg hotela, kuće za odmor ili restorana, ova čudna sezona možda će biti dobra prilika da se tome više i kvalitetnije posvetite. Ako poradite na detaljima, vidjet ćete da će se promijeniti i način na koji vaši gosti i kolege doživljavaju informacije koje im šaljete o novostima, akcijama i posebnim ponudama. 

Newsletter u koji ćete uvrstiti takvih nekoliko informacija, primjerice nove cijene s linkom na vašu internet ili Facebook stranicu, danas je jedan od najjeftinijih, ali i najkorisnijih alata promocije. Ovaj put nećemo o dizajnu, strukturi i detaljima. Htio bih podijeliti nekoliko važnih sitnica o kojima treba voditi računa kod pripreme newslettera. 

Manje je više! Neka informacije budu kratke, jasne i neopterećujuće. Ubacite jednu do dvije fotografije i najviše dva linka koji vode na vaš web ili na Facebook stranicu. Cilj je da vaše potencijalne goste zainteresirate, podsjetite kako je vaš bazen najbolje mjesto za njihovu ležaljku! 

No, ono što je još važnije jest kome šaljete vaš newsletter. U posljednjih nekoliko godina, a naročito u krizi koja nas je pogodila posljednjih mjeseci, iskristaliziralo se nekoliko pravila. To nisu striktna, kruta pravila, ali bi ih svakako trebalo imati na umu.

Najvažnije od tih pravila je da pratite učinak vašeg newslettera i da ga ne šaljete onima koji ga ne otvaraju, ne čitaju i na kraju krajeva ne bookiraju i ne naručuju. Oni očito nisu vaši kupci, vaše ih usluge ne zanimaju, pa je preporuka da se više posvetite onima koji zaista jesu vaši potencijalni gosti. Osim što ćete bolje doprijeti do ciljane skupine, ako iz baze uklonite kontakte koji vaš newsletter ne otvaraju, cijena slanja će vam biti manja, s obzirom da se današnje usluge slanja e-mail newslettera obično naplaćuju po količini poslanih e-mailova. 

PRAVI KONTAKTI Ukoliko ste u proteklih nekoliko godina vrijedno prikupljali e-mail adrese vaših gostiju, ali i ljudi koji su vam samo poslali upit i na kraju nisu boravili u objektu, danas ste vjerojatno u situaciji da imate neku vrstu baze kontakata. Za neke od tih ljudi imate više podataka: osim imena i prezimena, imate i adresu, datum rođenja i još štošta. Za druge možda nemate ništa osim e-maila. Najvažnije je da ste sigurni da su ti kontakti vaši, i da ste ih osobno prikupili te da ste za slanje e-mailova imali usmeno odobrenje. U principu (i po GDPR-u) je dovoljno da su vas gosti sami kontaktirali i iskazali interes za vašom uslugom, tada imate i njihovu privolu da im šaljete informacije, ponude, akcije. 

Prijedlog je da sumnjive kontakte, za koje niste sigurni od kuda su stigli do vas jednostavno izbrišete. Jedna od najvećih zamki koju kriju “besplatne” liste e-mail adresa je da se u njima često nalaze i “zabranjene” adrese. Kada takve zabranjene adrese pokušate umetnuti na vašu listu primatelja, pružatelj usluge slanja newslettera kojeg ste odabrali (najpopularniji su MailChimp, Sendinblue i drugi) to će prepoznati. Iz toga će razloga tretirati vašu e-mail adresu s koje šaljete newsletter kao manje poželjnu.

Naizgled ništa se posebno neće dogoditi, e-mail newsletter će biti poslan (pružatelji usluga ipak žele da vi šaljete što više e-mailova, da vam mogu što više naplatiti), no sami korisnici koji bi trebali dobiti vaš newsletter neće ga niti primijetiti, pa će najvjerojatnije završiti u mapi Promocije. Znači – morate imati “čistu” listu kontakata, kako bi vaš newsletter završio u pravim rukama, na pravom mjestu! 

Za kraj jedan prijedlog, sitnica koja će vam u budućnosti dobro doći. Prilikom upisivanja novih e-mail adresa u bazu, dodajte još jedno polje. U njega ćete upisati kada ste (primjerice mjesec i godina) i kako ste dobili taj kontakt: je li to vaš gost, prijatelj, preporuka ili kontakt kojeg ste prepisali s vizitke sa sajma na kojem ste bili. Kada imate malo detaljnije podatke o kontaktu, to će vas podsjetiti što biste točno toj osobi mogli poslati da ga zainteresira. Da pročita ponudu na vašem newsletteru, klikne na link i da na kraju rezervira smještaj.