fbpx
Turizam info

Reiseanalyse: Kako i gdje će Nijemci putovati u 2024.?

Institut FUR (Forschungsgemeinschaft Urlaub und Reisen) je uoči najvećeg svjetskog turističkog sajma ITB objavio prve odabrane podatke analize o putovanjima Nijemaca u 2024., s osvrtom i na 2023. godinu.

S obzirom da je Njemačka i dalje naše najvažnije emitivno tržište, podaci o planiranim putovanjima Nijemaca snažan su input o tome kako planirati kampanje i kako se što bolje prilagoditi očekivanjima njemačkih gostiju.

Prema podacima koje su iznijeli stručnjaci FUR-a, u Njemačkoj su unatoč svim krizama i relativno negativnim ekonomskim izgledima planovi za putovanja u 2024. pozitivni te 73 posto Nijemaca planira odmore, a Hrvatska je među stranim zemljama četvrta po potražnji.

Prema analizi, Nijemci će i u 2024. nastaviti pojačano putovati, odnosno zbog eventualno nižeg budžeta tražiti će povoljnije i bliže destinacije. Od onih koji su rekli da će sigurno putovati na odmore 41 posto ih je već odlučilo gdje, dok 32 posto još razmišlja. Slično je, kažu iz FUR-a, bilo i u 2023., a ispitanici u njihovom istraživanju rekli su i da će u 2024. ići na barem jedno duže putovanje (više od pet dana), te da će, ako moraju štedjeti, to pokušati u nekom drugom segmentu života, a ne na odmorima.

Prva i dalje Španjolska

Glavne destinacije za putovanja Nijemaca na odmor se prema Reiseanalyse 2024. nisu bitno mijenjale u odnosu na 2023. godinu. I dalje je u samoj Njemačkoj Bavarska na prvom mjestu, a slijede regije Schleswig-Holstein i Mecklenburg, Donja Saska i Baden-Württemberg. Španjolska je među stranim zemljama i dalje na prvom mjestu, nakon što je u 2023. na njemačkom tržištu povećala udjel sa 13 na 14,4 posto.

Italija i Turska su na drugom i trećem mjestu, pri čemu je Italija u 2023. blago smanjila tržišni udjel na njemačkom turističkom tržištu, sa 8,4 na 8,2 posto, dok ga je Turska povećala sa 7,9 na 8,2 posto. Hrvatska je četvrta s porastom tržišnog udjela sa 3,8 na 4,5 posto, a blizu je i peta Grčka također s porastom udjela sa 3,9 na 4,2 posto.

Podaci HTZ-a iz eVisitora pokazuju da je 2022., kao već ‘blago postpandemijska’ godina s njemačkog tržišta bila rekordna u Hrvatskoj. Tada je njemačkih turista došlo 3,4 milijuna ili oko 400 tisuća više nego 2019., dok ih je u 2023. bilo 3,3 milijuna ili 2,3 posto manje nego 2022., ali također više nego predpandemijske 2019., kada ih je došlo oko tri milijuna.

Potrošnja u 2024. ista kao prošle godine

Nijemci koji planiraju putovati na odmore u 2024. najavili su u istraživanju FUR-a provedenom u siječnju da planiraju potrošiti slične iznose kao u 2023., odnosno tako će trošiti oko 43 posto ispitanika, a 36 posto još ne znaju kako će im se troškovi razvijati. Njih 15 posto će trošiti više, a 7 posto manje.

Budu li morali štedjeti, birat će jeftinija odredišta i smještaj, ali predviđa se da će prosječno na putovanjima od više od pet dana po osobi i dalje trošiti od oko 1.300 eura na više.

U 2023. Nijemci su na duža putovanja na odmore prema prvim podacima iz Reiseanalyse 2024. potrošili gotovo 87 milijardi eura, što je nova rekordna razina i oko sedam milijardi eura više nego u 2022. Uzrok tome su i porast broja putovanja, ali i cijena, posebice avio karata, hotelskog smještaja i agencijskih paket aranžmana, koje su Nijemci lani pojačano kupovali. Na kratka putovanja, od dva do četiri dana, potrošili su oko 27 milijardi eura.