Riječ je o kampanji „Alps-Adriatic-Amazing“ u sklopu koje promotivne aktivnosti provode Hrvatska turistička zajednica i njezino Predstavništvo u New Yorku, Slovenska turistička organizacija (STO) i Austrijska nacionalna turistička organizacija (ANTO), a sve s ciljem još snažnijeg pozicioniranja triju zemalja kao atraktivnih cjelogodišnjih destinacija među američkim ljubiteljima putovanja.
Očekivani dobri rezultati suradnje
Hrvatska i Slovenija iza sebe imaju puno uspješnih realiziranih projekata u zajedničkom predstavljanju na dalekim tržištima poput Kine i Australije, a posebno je dobra vijest što se ovom prilikom, u predstavljanju na velikom i značajnom tržištu SAD-a, priključila i Austrija. Očekivani su vrlo dobri rezultati ove suradnje, posebice kada znamo da tržište SAD-a za hrvatski turizam predstavlja najvažnije daleko tržište s kojeg ostvarujemo najveći turistički promet.
Gosti s dalekih tržišta iznimno su važni iz razloga što najčešće putuju izvan glavnih ljetnih mjeseci te vrlo često posjećuju veći broj destinacija prilikom boravka u Hrvatskoj, odnosno nerijetko našu zemlju kombiniraju s drugim destinacijama Europe pa smo tako dio njihova šireg europskog itinerera. Važno je napomenuti da je u Hrvatskoj tijekom prvih osam mjeseci s tržišta SAD-a ostvaren rast od 8 posto u dolascima i 6 posto u noćenjima.
Kampanja podrazumijeva i marketinšku suradnju s renomiranim medijem za putovanja Condé Nast Traveler USA na čijim se kanalima očekuje realizacija više od 12 milijuna impresija, a kako je sredstva za ovu kampanju osigurala Europska unija kroz program Europske putničke komisije (ETC) kroz program Co-branding of Promotional Campaigns, kojim je omogućeno sufinanciranje 50 posto ukupne vrijednosti projekta, kampanja za cilj ima i promociju Europe kao vodećeg turističkog odredišta na globalnoj razini.
Američki turisti sve češće odabiru Sloveniju
Prošle je godine zabilježeno 28 posto rasta noćenja američkih gostiju u Sloveniji, dosegnuvši najveći broj do sada. Ove godine bilježi se daljnji rast od 17 posto, što je pokazatelj sve većeg interesa američkih turista za Sloveniju. Ciljane promotivne aktivnosti Slovenije na tržištu SAD-a pojačane su zajedničkom promotivnom kampanjom s Austrijom i Hrvatskom. Ova kampanja priča jedinstvenu priču o regiji koja se proteže od Alpa do Jadrana, nudeći bogato i raznoliko iskustvo, te bi trebala ojačati poziciju Slovenije među vodećim europskim destinacijama koje svojom jedinstvenom prirodom i održivim pristupom privlače brojne američke putnike.
S obzirom da se putem kampanje, između ostalog, želi inspirirati buduće i potencijalne posjetitelje na putovanja u Europu kroz sugestije i prijedloge aktivnosti koji uključuju sve tri zemlje, u njenom su fokusu prirodna baština, kultura, eno-gastronomija, održivost i inkluzivnost, prezentirani kroz koncept tzv. sporih, opuštenih putovanja.
Istraživanja tržišta pokazala su da mnogi Amerikanci posjećuju Austriju u kombinaciji s jednom ili više njezinih susjednih, odnosno najbližih zemalja. Činjenica je da obilazak južnog dijela Austrije uz posjet Sloveniji i Hrvatskoj američkim gostima pruža poseban doživljaj i novi pogled na europsku turističku mapu.
Geografski gledano, promotivne aktivnosti u sklopu kampanje usmjerene su na Zagreb, Zagorje, Kvarner te Zadarsku županiju, dok se primjerice Austrija koncentrirala na južni dio zemlje, s destinacijama poput Graza i regije Koruške. Glavnu ciljanu skupinu čini američki FIT (Free Independent Travellers) segment visoke platežne moći
Dodajmo kako je za kraj tekuće godine u planu i zajednički nastup s prezentacijom kampanje na jednom od B2B događanja u SAD-u iz domene luksuznog i premium turizma.