Posljednjih godina u hotelijerstvu svjedočimo velikom broju novih brendova. Gotovo sve hotelske kompanije izbacuju neku svoju varijantu posvećenu modernim putnicima, s naglaskom na dizajn, iskustva i moderne tehnologije. Puno je tu rješenja koja sigurno nalaze svoju tržišnu nišu i ciljane kupce. No, da stvar jako dobro funkcionira i kada je sve vrlo jednostavno, dokazuje danski hotelski brend Zleep, koji hotelske standarde postavlja na principu „back to basics“.
Hoteli bez komplikacija
Zleep hotele je 2003. godine osnovao Peter Haaber. Ideja brenda bila je da se ponuda brenda bazira na četiri stvari koje je postavio kao standard: kvalitetan krevet, televizor s maksimalnim brojem svjetskih kanala, odličan Wi-Fi i dobar doručak. Po korektnoj i fer cijeni. Kad kažemo „fer cijeni“, to znači da noćenje s doručkom u dvokrevetnoj sobi u Zleep hotelu u centru Kopenhagena košta 127 eura. Za usporedbu, cijena u hotelima s tri i četiri zvjezdice na istoj lokaciji je dvostruko viša.
Prvi je Zleep hotel otvoren u rujnu 2003. godine. Bio je to preuređeni starački dom s 93 sobe, a Haaber se kod preuređenja nije zamarao konferencijskim sadržajima, bazenima ili wellnessom. Želio je ponuditi udobnost bez kompromisa, ali i bez prevelike filozofije. Tako ovi hoteli imaju ugodne barove ili lijepe terase, lobby u kojem se može raditi, no u njima nećete naći razvikane restorane ili ekskluzivne barove.
Misija Zleep hotela je osigurati gostima najbolju vrijednost za novac
Sjever Europe je tržište koje je možda pogodnije za razvoj ovakvog koncepta. No, da Haaber u svojoj filozofiji bio na dobrom putu, pokazalo se vrlo brzo. Tako je 2004. godine otvoren novi Zleep hotel na dodatnoj lokaciji, a do 2007. su ih imali sedam i proširili se na Njemačku, gdje je prvi Zleep hotel otvoren u Hamburgu.
Kriza 2009. godine je očekivano zaustavila daljnje širenje, no 2014. je tvrtka krenula dalje. Otvoreno je nekoliko novih Zleep hotela u Danskoj i uvedene su nove tehnologije. Od 2018. godine tako svi Zleep hoteli imaju najjednostavniji mogući samostalni check-in putem Donya aparata koji je danas standard u Zleep hotelima. Poseban se fokus već tada počeo stavljati i na održivost koja je u to vrijeme bila tek u povojima. Primarno, ovo je bilo ostvareno kroz smanjenje upotrebe plastike te ponudu doručka u kojoj je više od 60 posto proizvoda organskog podrijetla.
Jednostavan nordijski dizajn, udoban krevet i dobar doručak su glavni postulati Zleep brenda
Koncept svetog trojstva: dobar krevet, dobar Wi-Fi i dobar doručak pokazao se itekako uspješnim. Ovo najbolje potvrđuju financijski podaci. Zleep hoteli su posebno ponosni na bruto dobit i profit po raspoloživoj sobi (RevPAR), pa iako javno ne objavljuju konkretne brojke, kažu kako su one više u usporedbi sa sličnim hotelima kao što su Holiday Inn Express, Premier Inn ili Hampton by Hilton.
Financijski uspješan koncept
Od 2019. godine Zleep hoteli su u vlasništvu Deutsche Hospitality grupe. Grupacija je u međuvremenu, 2020. godine postala dio kineske kompanije Huazhu Group. Oni u svojem portfelju, osim Zleep hotela, imaju i Steigenberger Hotels & Resorts, MAXX by Steigenberger, Jaz in the City i IntercityHotel.
Akvizicija je dala novi kapital za daljnje širenje, pa je prvi Zleep hotel otvoren i u Švedskoj te u Madridu. Posljednji hotel ovog brenda je otvoren u Pragu krajem prošle godine. Time je brojka ovih udobnih i povoljnih hotela zaokružena na 17. Najavljeno je i daljnje širenje prvenstveno u Europi, s još većim naglaskom na održivost. Ponajprije u samoj gradnji, smanjenju otpada i drugim ekološkim praksama. Ove se godine otvaraju i prva dva hotela u Švicarskoj, u Lausanni i Zürichu.
Peter Haaber, još uvijek na poziciji direktora kompanije, kaže kako će Zleep uvijek biti hoteli koji će nuditi funkcionalan smještaj. No neka vas premisa „funkcionalan smještaj“ ovdje ne odvede na krivi put. Riječ je o kvalitetnim hotelima, čiji je vlasnik jednostavno odlučio da neće novac ulagati u često nepotrebne detalje. Već samo u one koji su gostima primarni, koje očekuju i cijene, a pritom njihova kvaliteta nije upitna, već – najbolja.
Foto: Zleep hoteli
Tekst prenesen u cijelosti iz časopisa Turizam info (broj 98 – ljeto 2024)